pondělí 1. července 2013

Hvězdy nám nepřály - John Green

Hvězdy nám nepřály - John Green


Originální název: The Fault in Our Stars
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 240
Vydání v originále: 2012
Vydání u nás: březen 2013




















Anotace:

Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Angusem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. "Nejvtipnější smutný příběh" je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vypravěčskému talentu vyznívá velmi působivě.

Můj názor:
Ani nevím kde začít. Nemám slov. Hvězdy nám nepřály mě naprosto dostaly. Na knížku jsem se těšila už moc dlouho. Měla jsem velké očekávání ale pořád jsem odolávala touze si ji přečíst, až jsem si k ní nakonec sedla a nemohla se odtrhnout. Kniha opravdu nezklamala. Naprosto  splnila všechny mé očekávaní. Velice silný příběh Hazel a Anguse mě dostal hned od začátku. Celá kniha působila velice reálným dojmem. Nabízela pohled ze strany nemocné dívky. Žádné scény nebyli moc přehnané byli vystiženy tak akorát.  Citáty jsou na pravém místě  a  při správných scénách. Celou knihu doprovází černý humor, který mě naprosto dostal. "Nejvtipnější smutný příběh"-Tohle prostě vysvětluje vše.  
Chvílemi se mi při čteni chtěl brečet a najednou přišlo něco nečekaného co mě rozesmálo. Kniha je opravdu úžasná. Dokonce mě přiměla k zamyšlení nad životem a k vzpomínkám mé nemocné babičky, která měla také rakovinu. John Green předvedl něco naprosto úchvatného.



Autor:
John Michael Green se narodil 24. srpna 1977. Americký spisovatel, držitel několika ocenění, Píše knihy pro mladé. Několik let žil v Chicagu, kde pracoval pro časopis Booklist. Jeho prvotina Hledání Aljašky byla v roce 2006 oceněna Michael L. Printz Award. Ameriskou knihovnickou asociací byla zařazena mezi deset nejlepších knih pro dospívající. John je, spolu se svým bratrem Hankem, zakladatelem populární videoblogu Brotherhood 2.0.






Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat