čtvrtek 12. září 2013

Milý Johne - Nicholas Sparks

Milý Johne - Nicholas Sparks

Originální název: Dear John
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 268
Vydání v originále: 2007
Vydání u nás: 2010














Anotace:
John jako mladý se snaží najít rovnováhu mezi ním a jeho otcem. Při propustce z armády potkává Savannah. Stávají se z nich přátelé potom, co John skočí pro její kabelku do vody. U ohně s vysokoškoláky se seznamuje se Savanniným přítelem Timem Wheddonem. Po počátečním setkání se John a Savannah opět sejdou na pláži, kde on ji učí surfovat. Rychle se do sebe zamilují. Savannah po setkání s jeho otcem vysvětluje Johnovi, že otec má zřejmě Aspergerův syndrom, a proto je tak odtažitý a věnuje se stále jenom své sbírce mincí. John se rozzuří a uhodí Tima do nosu. Před odjezdem zpět do armády mu Savannah a Tim odpouštějí, a John slibuje, že si po své vojenské misi Savannah vezme. Ona mu při rozloučení dává dopis, kde mu slibuje svou lásku. Později přijíždí domů a stráví se Savannah noc. John je šťastný, ale cítí povinnost se vrátit k armádě. Po 11. září se John upíše u armády na další dva roky. Devět měsíců před ukončením služby příjde od Savannah dopis, který však končí slovy...Sbohem 


Můj názor:
Právě jsem knihu dočetla a musím se hned podělit o dojmi a pocity. Už strašně dlouho jsem se na knihu od Sparkse chystala. Všichni mi říkali, jaký je to úžasný spisovatel. A musím říct, že díky této knize jsem si Sparkse naprosto zamilovala. Je to krásná knížka, která vypráví o lásce mezi vojákem Johnem a dobrosrdečnou Savannah. Je napsaná ve stylu, který se čte prostě sám. Ani na chvíli jsem se nedokázala odtrhnou. Příběh je procítěný a napínavý až do poslední stránky. Pro mě osobně byl konec nečekaný. Hlavní




hrdina John, který vypráví celý příběh, je úžasný. Prostě do něj by se zamilovala každá dívky. Jeho láska k Savannah je prostě neskutečná.  Moc jsem si ho oblíbila už po pár stránkách a za to co udělala na konci knihy ještě víc. Savannah je dívka,která to měla v životě přeci jen jednodušší než John. Je to dobrosrdečná,milá a hodná dívka, která každému pomáhá. Musím přiznat, že jsem u knížky uronila i pár slz. Naprosto mě kniha strhla a s klidem můžu říct, že na tuto knihu nikdy nezapomenu. Udělala na mě veliký dojem a příběh v ní mi prostě přirostl k srdci. Všem doporučuji. Opravdu stojí za přečtení. Viděla jsem i film.Ten se mi také velice líbil. Jen mě mrzí že ve filmu to končí jinak než v té knížce. Člověk je pak zmatený.



Autor:
Nicholas Charles Sparks (* 31. prosince 1965) je jeden z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti. Je autor řady celosvětové úspěšných románů, z nichž  byly některé použity  jako předloha k neméně úspěšným filmům. V jeho díle zaujímají významné místo témata jako je křesťanství, láska, tragédie a osud. Jeho romány mají často romantickou formu a hlavní postavy se v nich obvykle nedočkají happy endu v běžném slova smyslu.




Hodnoceni:


Ještě jedna fotka...:)

1 komentář: