čtvrtek 19. září 2013

Zapomnění - Cat Patrick

Zapomnění - Cat Patrick

Originální název: Forgotten
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 277
Vydání v originále: 2011¨
Vydání u nás: 2013



Anotace:
„Jmenuji se London Laneová. Až na pár týpků si o mně všichni myslí, že jsem normální, obyčejná holka. Moc o sobě nemluvím a pečlivě se schovávám za svou masku. Lidi by totiž asi stěží pochopili, že si nevzpomínám na nic, co se kdy v minulosti stalo. Zato ale znám budoucnost – svoji i všech okolo mě. Od té doby, co znám Lukea, lépe řečeno – co se s ním každý den znovu seznamuju –, vidím ve svých vizích pohřeb. Jenže nedokážu zjistit, kdo umřel. A mám strach, aby to nějak nesouviselo s Lukem.“ Každé ráno v 4:33 se Londonin mozek restartuje a všechny její vzpomínky na uplynulých 24 hodin nenávratně zmizí. Hrdinka si proto den co den píše poznámky, aby např. věděla, co měla včera na sobě, co se stalo, co probírali ve škole. Občas se jí taky náramně hodí, že může využít svoje znalosti o budoucnosti. Zkrátka: London si události pamatuje tak dlouho, dokud se nestanou... A jediný, koho ve svých budoucích vzpomínkách nevidí, je její kluk Luke.




Můj názor:
Na tuto knihu jsem narazila náhodou v knihovně a velice se mi líbila obálka a anotace. Autorka pro mě byla zcela neznámá, takže jsem netušila co od jejího stylu psaní čekat. Musím říct, že mě velice mile překvapila. Kniha je psána stylem, který se čte úplně sám. V knize jsem nenašla žádné místo, které by mě nudilo a  já ho chtěla přeskočit. Prostě je to opravdu velice čtivá kniha s pěkným a zajímavým příběhem. Hlavní hrdinové London a Luke byli velice fajn hned od začátku. Občas jsem ale London litovala jak všechno zapomíná ale obdivovala jsem si, že přes to všechno dokáže vést normální život. Její nejlepší kamarádka Jamie se mi také velice zamlouvala. Je to rebelka. Postavu Luka tu si musí zamilovat snad každý. Takový dívčí idol. Z jeho chování je jasné, že London naprosto miluje. Knihu doporučuji všem co mají rádi neobyčejné příběhy a chtějí si odpočinout od upíru, vlkodlaků a jiných nestvůr.





Autorka:

Vyrostl v domě, který byl dvakrát zasažen bleskem. Získala titul z žurnalistiky University of Wyoming a magisterský titul z Bostonské univerzity, a pracovala v oblasti public relations. Žije mimo Seattl se svým manželem a dvěma dcerami.





Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat