pondělí 30. prosince 2013

Jestli zůstanu - Gayle Forman




Jestli zůstanu - Gayle Forman

Originální název: If I Stay
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 184
Vydání v originále: 2009
Vydání u nás: 2011 














Anotace:
Šestnáctiletá Mia, talentovaná cellistka, jede s celou svou rodinou na výlet, když do nich narazí auto. Mia se vzbudí a nic necítí, jen vidí své mrtvé rodiče – a nakonec samu sebe. Její tělo je v kómatu, ale ona sama může vidět a slyšet vše, co se kolem děje. Skrze její vzpomínky pomalu odkrýváme její dětství, poznáváme její rodinu i jejího kluka Adama, se kterým sdílela lásku k hudbě. Pohnutý příběh citlivě mapuje duši dospívající dívky, která je nakonec postavena před těžké rozhodnutí – odejít, anebo zůstat. 

Můj názor:
Na první pohled se mi líbila obálka této knihy. Proto jsem po ní také šáhla. Od knihy jsem moc neočekávala, nebo spíše nevěděla co mám očekávat ale příjemně překvapila. Kniha je vyprávěna Miou, mladou dívkou milující hru na cello.  Příběh se prolévá z přítomnosti z období nehody, tak i z minulosti. Ukazuje jak vede svůj docela poklidný život s báječnými rodiči a mladším bratrem. Svoji nejlepší kamarádku. Svou lásku k hudbě a velikou lásku k Adamovi. Prostě popisuje život, který měla, ale už nemá a o co by přišla kdyby vzdala svůj boj. Kniha je krátká ale naprosto stačí aby popsala krásný příběh. Je plná citů a emoci. Knihu jsem zhltla během chvilky. Nedalo mi abych nezjistila zda Mia svůj boj vzdá a nebo zůstane. Pokud nemate co číst tak si tuto knihu přečtěte. Je to opravdu krásný příběh.
Obálky knihy z různých zemi. Musela jsem je sem dát aby jste je taky viděli.

Autorka:
Gayle Forman je oceňovaný autor a novinář, jehož články se objevily v mnoha publikacích, včetně Seventeen, Cosmopolitan a Elle v USA. Bydlí v Brooklynu s rodinou.




 Hodnocení:                                      
                                                             



1 komentář:

  1. Mně se tato kniha velice líbila. :) Byl to smutný a čtivý příběh. :)

    OdpovědětVymazat