úterý 29. července 2014

Moře klidu - Katja Millay

Moře klidu -  Katja Millay



Originální název: The Sea ​​of ​​Tranquility
Počet stran: 366
Nakladatelství: Domino
Vydání v originále: 2012
Vydání u nás: 2013













Anotace:
Dva a půl roku. Tolik času uplynulo od té hrozné tragédie. Po ní už nic nebylo jako dřív. I z Nastyi Kashnikové zbyl jen stín holky, kterou byla před tím. Teď je rozhodnuta nechat temnou minulost za sebou a držet si všechny lidi pěkně daleko od těla. Tenhle úmysl jí ale vydrží jen do chvíle, kdy se potká s Joshem Bennettem. Je osamělý stejně jako ona. A neuvěřitelně přitažlivý. Joshův příběh zná kdekdo: všichni lidé, které miloval, zmizeli z jeho života. Teď má sedmnáct roků a zůstal úplně sám. A když je vaše jméno
synonymem pro smrt, lidi se s vámi moc nebaví. Až na Nastyu. Ta se naopak Joshe drží jako klíště a postupně se stává součástí každé stránky jeho života. Táhne je to k sobě, jiskří to mezi nimi stále silněji. Ale zároveň se Josh začíná zamýšlet nad tím, jestli se někdy dozví všechna tajemství, která před ním Nastya skrývá. A vlastně ani sám neví, jestli se je dozvědět chce.



Proč jsem si knihu vybrala:
Na tuto knihu jsem narazila čirou náhodou v knihovně. Bavili se o ní dvě slečny a moc ji vychvalovali. Jelikož jsem měla v ruce jen dvě knihy, tak jsem po ní šáhla.


Můj názor:
Toto je další kniha od autora, kterého vůbec neznám. Proto jsem neočekávala nic moc slavného. Říkala jsme si, že to bude další tuctový románek ale spletla jsem se. Moře klidu pro mě bylo velkým překvápkem, protože jsem nečekala, že by to mohlo být tak dobrý. Ani nevím jak začít.  Od prvních pár řádků jsem se šíleně rychle začetla. Nemohla jsem se vůbec odtrhnout. Stránky ubývali moc rychle, až jsem byla naštvaná, že už je konec. Knihu vypráví dvě postavy nastay a Josh. Hlavní postavy mi byli velice sympatičtí. Nastya je holka s výstředním oblečením, která nemluví. Začne chodit do školy, kde jí nikdo nezná. Svůj stres zdolává pomoci běhu. Stalo se jí totiž něco hrozného na co nejde zapomenout. Pro všechny ve svém okolí je velkou záhadou. V knize odkrývá svá tajemství opravdu pozvolna, a tak vás to nutí číst dál a dál. Opravdu jsem byla děsně zvědavá co se jí stalo. Autorka mě velice překvapila, jak si pohrála s jejím příběhem. Další hlavní hrdina je Josh, který se octne sám bez rodičů a jiných příbuzných. Je velice zručně nadaný a dokáže ze dřeva vykouzlit snad všechno. Je to tip postavy, kterou si prostě zamiluje každá holka. Moc se mi líbilo jak Nastyi chránil a také přezdívka Sluníčko, kterou ji dal byla božská. Po dočtení této knihy řadím Moře klidu do poličky oblíbených knih. Konec se mi zdá naprosto perfektní. Hezké zakončení a poprvé po dlouhé době nemám nějakou potřebu dalšího dílu nebo většího vysvětlení. Knihu všem vřele doporučuji. Rozhodně se nebudete nudit.



Autorka:
Vlastními slovy:  "Vyrůstala jsem na Floridě, kde mi spoustu času zabralo schovávání před sluncem. Pak jsem se přestěhovala do New Yorku, kde jsem studovala filmovou školu a ve zbytku času se schovávala před krysami.  Ještě o něco později jsem začala vyučovat filmovou produkci a scenáristiku. Tím skončil můj předešlý život. V současném životě sedím u kuchyňského stolu, píšu příběhy a snažím se ignorovat děsivě vysokou hromadu špinavého prádla, která se mi rozlézá po bytě. Moře klidu je můj první román."
Hodnocení:














Žádné komentáře:

Okomentovat