sobota 18. února 2017

Cinder - Marissa Meyer

Cinder - Marissa Meyer


Originální název: Cinder 
Série: Měsíční kroniky - 1 
Nakladatelství: Egmont 
Počet stran: 400 
Vydání v originále: 2012 
Vydání u nás: 2012

Anotace:

Rušné ulice Nového Pekingu se hemží lidmi a androidy. Populaci devastuje smrtící nákaza. Z vesmíru tomu přihlížejí krutí měsíční lidé, kteří čekají na správný okamžik. Nikdo netuší, že osud Země spočívá v rukou jediné dívky. Výsledek obrázku pro Cinder.

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.

Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil. Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného. Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet.

Můj názor:


Na tuhle tu knihu jsem se chystala už delší dobu, jenže jsem se furt nemohla rozhodnout jestli za to stojí nebo ne. Na první pohled mě zaujala obálka. S anotaci jsem si už nebyla úplně tak jista. Trochu jsem měla i nepěkné předsudky, ale po přečtení recenzí na GR a následného doporučení kamarádky, která má podobný vkus na knihy jako já, jsem si řekla, že jdu do  toho a jsem za to ráda.


Příběh mi připadá velmi originální a zajímavý.  Popelka jako kyborg? Nejdřív jsem si říkala: Proboha co to je proboha za nesmysl? Ale ono to není vlastně vůbec špatné, naopak, je to prostě geniální.  Je pravda, že děj je celkem předvídatelný a je to dáno samozřejmě i tím, že je inspirovaný známou pohádkou, takže některé věci jsou jasné už od začátku, ale to vůbec nevadí, protože celkové zpracování příběhu úplně přebijí onu předvídatelnost a prostě budete chtít číst dál a dál. Příběh je také plný napětí a humoru, ale i vážných chvilek. Knížka je velice čtivá, příjemně se čte. Ke konci jsem se vůbec nemohla odtrhnou a prostě jsem musela vědět jak to dopadne.


Hlavní hrdinka Cinder mi byla od prvních okamžiků sympatická, především svým humorem a tím, jak celý život brala s nadhledem. Žila u nevlastní matky a s nevlastníma sestrami, ale nestěžovala si, nefňukala nad svým údělem vyvržence, naopak se snažila něco dělat a všemožně dávala najevo, že jí na názoru společnosti tolik nesejde. Je tvrdohlavá, zmatená, zásadová a férová a to se mi líbí. Další postavou kterou jsem si oblíbila byla androidka Ilko, která Cinder pomáhala doma i ve stánku. A opravdu mě naštvalo co jí udělala nevlastní matka Cinder. I mladší nevlastní sestra Cinder byla milá.

Hlavní mužský hrdina je princ Kai. Vlastně jeho Císařská Výsost princ Kai. Ten mi byl taky hned od začátku dost příjemný. Je to takový ten typ sympaťáka s černými rozcuchanými vlasy a rebelským chováním. Postava doktora Erlanda byla velmi zajímavá a na konci jsem zjištěnými odhaleními byla pěkně překvapená. Možná stejně jako samotná Cinder.

Postava , která mi byla opravdu nesympatická byla Královna Levana. Byla pěkně šílená a mrcha k pohledání. Tak jak na mě nepěkně působila ona, tak zle na mě ani nepůsobila nevlastní matka Cinder, i když ta jako macecha, taky nebyla zrovna sladká jako med.

Už se nemůžu dočkat na další pokračování. Cinder je jedna z mála knih, kterou bych mohla doporučit opravdu každému, jelikož každý si tam najde to své, co ho uchvátí. Je tam něco známého ale v úplně novém podání.





Autor: 

Výsledek obrázku pro Marissa Meyer
Marisse Meyerové je autorka dívčích sci-fi románů. Na svém kontě má novelu „The Phantom of Linkshire Manor,“ která vyšla ve sborníku gotických romancí Bound in Skin (Cats Curious Press, 2007), a je členkou asociace Amerických romantických spisovatelů. 

Pod jménem Alicia Blade napsala přes čtyřicet fanfikcí, což jí získalo vlastní fanouškovskou základnu. Marissa Meyerová je sympatická autorka s všeobecným přehledem, která si uvědomuje význam blogů i společenských médií a s chutí se propaguje (viz její foto v kostýmu princezny Zeldy!). 

Marissa má dva vysokoškolské tituly z oboru publikování a kreativního psaní, s důrazem na dětskou literaturu. Žije se svým snoubencem (a dvěma kočkami) v Tacomě ve státě Washington v USA.


Hodnocení:


Moc děkuji internetovému knihkupectví MEGAKNIHY za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu Cinder, či jiné knihy, si můžete zakoupit zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat