pátek 2. srpna 2013

Princezniny deníky - Meg Cabot

Princezniny deníky - Meg Cabot

Originální název: The Princess Diaries
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 232 
Série: Princezniny deníky 
Díl: 1
Vydání v originále: 2000
Vydání u nás: 2001













Anotace:
Mia Thermopolisová je normální americká čtrnáctiletá dívka. Má stejné starosti jako ostatní děvčata v jejím věku — propadá z matiky, její matka chodí s jejím učitelem, je nešťastně zamilovaná, a pořád jí ne a ne narůst prsa. Jako by toho už tak nebylo dost, dozvídá se najednou zničehonic, že je princezna a dědička trůnu malého evropského knížectví. A teď jí teprve začínají problémy. Jak má tuto skutečnost utajit před svými kamarádkami, když jí do školy vozí limuzínou osobní ochranka a po vyučování musí brát hodiny princeznování u panovačné Grandmére? Proč nemůže být prostě zase jenom obyčejná Mia? K překvapení všech — a nejvíce jí samé — se ale ukáže, že Mia je pro roli princezny jako stvořená...


Můj názor:
Meg Cabot patří mezi mé oblíbené spisovatelky a opět mi dokázala, že umí velice dobře psát. Kniha se mi velmi líbila a hlavně mě dost pobavila, dlouho jsem se u nějaké knížky pořádně nezasmála. Kniha není moc tlustá a čte se velice dobře a rychle. Příběh se odehrává v New Yorku. Musím přiznat, že mě to trochu mátlo. Znám totiž film Deník princezny, který je podle knih z této série, a tam Mia žije v San Francisku. Vlastě mě ten film zmátl hodně. Byla jsem překvapená, že v knize je to úplně všechno jinak. Hlavní postava Mia, která celí příběh vypráví formou deníku se mi líbila hned od začátku knihy. Sice mi přišla trochu naivní ale některé její vlastnosti jsou celkem podobné mým. Miina nejlepší kamarádka Lilly mě občas štvala ale její bratr Michael mi byl děsně sympaticky. Postava která mě ale opravdu pořádně v knize štvala byla Miina Babička. Ta mi opravdu lezla krkem. A vlastně i její syn a otec Mii. I když je kniha spíše pro mladší slečny je velice dobrá nad odreagování. Takže vřele doporučuji.


Autorka:
Meg Cabotová patří k současným americkým autorkám, které tvoří knihy především pro mládež. Její život začal prvního února 1967 v Bloomingtonu v Indianě během nadvlády čínského horoskopického Koně (Fire Horse), známého smolařského znamení. Když vyrůstala, tak to lidé v jejím okolí naštěstí brali v potaz, alespoň do té doby, než dvakrát propadla z algebry, což zřejmě nebylo vinou horoskopu. Roku 1991 absolvovala na univerzitě v jejím rodném státě bakalářský stupeň. Poté se přestěhovala do New Yorku, kde se bez valného úspěchu pokoušela o kariéru ilustrátorky. Začala se věnovat své oblíbené činnosti - psaní příběhů. Vystřídala mnoho zaměstnání, pracovala například jako zástupkyně ředitele studentské koleje, což jí občas chybí. V roce 1993 se v aprílový den provdala za básníka Benjamina D. Egnatze. Vytvořila více než čtyřicet knih pro mládež i dospělé, zřejmě nejznámější se stala série The Princess Diaries (Princezniny deníky), která byla publikována v 37 zemích a dva díly byly zfilmovány. Kromě toho napsala například sérii The Mediator (Mediátor) a 1-800-Where-R-You a mnoho historických romantických příběhů pod pseudonymy. V květnu 2006 uveřejnily noviny Harvard Crimson, že devatenáctiletá autorka Kaavya Viswanathan okopírovala některé pasáže z Princezniných deníků do svých vlastních knih, které byly následně stáhnuty z prodeje. V současné době dělí svůj čas mezi NewYork a Key West spolu s její kočkou Henriettou a manželem.

Hornocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat