středa 29. ledna 2014

Michael Grant - BZRK

Michael Grant - BZRK
Originální název: BZRK
Série: BZRK 
Díl: první 
Nakladatelství: CooBoo 
Počet stran: 334 
Vydání v originále: leden 2012
Vydání u nás: leden 2013  




Anotace:
Nano. Svět uvnitř lidského těla, svět v mase, svět mezi nervovými zakončeními. A v něm se odehrává bitva mezi těmi, kdo chtějí ovládnout lidskou mysl, a těmi, kdo jim v tom chtějí zabránit. Mezi nimi jsou i Noah a Sadie, jejichž blízké zničil boj o moc, který vedou bratři Armstrongovi, podivná Dvojčata, která touží ovládnout svět a vytvořit utopickou společnost bez konfliktů a válek, bez hladu a strádání. Jenže jak vést válku v nanosvětě, kde stačí šikovně „předrátovat“ pár nervových spojení a z člověka je rázem jen loutka? Strhující thriller, který balancuje na tenké hranici mezi realitou a šílenstvím.





Můj názor:
Na tuto knihu jsem se velice těšila už od první chvíle, kdy jsem ji měla v rukou. Hodně jsem od knihy očekávala. Její anotace mě velice zaujala i recenze, které jsem si na knihu četla mě  přesvědčovali, že se jedná o dobrou knihu. A opravdu jsem se nezklamala. Příběh mě úplně pohltil. Jen ze začátku jsem měla menší problém pochopit o co vlastně jde a občas jsem se trochu ztrácela v postavách. Ale tak po 50 stránce už to bylo v pořádku. (Asi mi to myslí pomaleji :D) Knihu jsem četla trochu déle než jsem měla v plánu, ale učení hold mělo přednost. Ale o to víc jsem si BZRK užila. Nápad knihy se mi velice líbil. Grant popisuje nano svět tak, abychom si to dokázali představit a přesto je to věrohodné. Mě osobně to velice zaujalo už jen s toho důvodu, že biologii miluji a hodlám se ji věnovat i v dalším studiu. Pokaždé když jsem ke knížce sedla, tak jsem si představovala bioty, kteří právě jsou na mé kůži a všude možně lezou. Možná, že pro někoho je toto čtení o ničem, ale mě se tato kniha opravdu velice líbila. Hlavní hrdinové mě zaujali hned na začátku a tím, že každý byl z jiné vrstvi byla kniha ještě lepši. byla to příjemná změna od čtení, kde jsou jen samí upíři a podobné monstra. Podle mého názoru kniha opravdu stojí za předčtení a už se opravdu nemohu dočkat dalšího dílu.
 



Autor:
Anglický historik a numismatik, který si jako jeden z mála historiků získal opravdové uznání od vědecké a čtenářské veřejnosti. Napsal a editoval více než padesát populárně naučných knih a překladů, zabývajícíh se od římských mincí přes erupci Vesuvu až po starověké náboženství. Sám sebe popisoval jako ,,jednoho z velmi mála nezávislých badatelů na poli vědy; opravdový fenomén". Kromě odborných publikací a překladů sepsal roku 1994 autobiografii, nazvanou My First Eighty Years (Mých prvních osmdesát let; česky nevyšlo).  Michael Grant se narodil v Londýně, vystudoval antiku na Trinity College, Cambridge a poté působil jako profesor na Edinburgh University. Roku 1946 byl vyznamenán cenou OBE, roku 1958 pak cenou CBE.


Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat